
Oferuję pomoc w zakresie:
- konsultacji psychologicznych
- konsultacji wychowawczych
- konsultacji rozwoju dziecka
- wsparcia kompetencji rodzicielskich
- wsparcia w trudnościach wychowawczych
- terapii psychologicznej dziecka
- terapii ręki
- psychoedukacji
Podczas konsultacji z rodzicami staram się pomóc im odkrywać ich własne kompetencje rodzicielskie. Przybliżam również rodzicom „pigułkę rozwojową”, czyli informacje o tym, jak przebiega rozwój dziecka w danym wieku oraz jakie ma to znaczenie dla funkcjonowania całej rodziny. Pomagam rodzicom zrozumieć, co kryje się za zachowaniami ich dzieci oraz jak radzić sobie w trudnych dla nich sytuacjach.
Mój główny obszar zainteresowań zawodowych to psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży. W podejściu wychowawczym kieruje się głównie założeniami Rodzicielstwa Bliskości oraz Porozumienia Bez Przemocy (NVC).
Obecnie działam również zawodowo udzielając pomocy psychologicznej dzieciom oraz ich rodzicom w Żłobku, gdzie do moich obowiązków należy przede wszystkim opieka psychologiczno-pedagogiczna nad dziećmi oraz wspieranie ich rozwoju na różnych płaszczyznach: poznawczej, emocjonalnej, społecznej oraz motorycznej. Oprócz indywidualnej pracy z dziećmi, prowadzę również konsultacje z rodzicami. Współpracuję z rodzicami/opiekunami prawnymi w zakresie wychowania i rozwoju dziecka oraz prowadzę warsztaty dla rodziców.
Jestem absolwentką Wydziału Psychologii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy (specjalność: Wspomaganie Rozwoju). Swoje doświadczenie zawodowe poszerzałam poprzez branie udziału w licznych projektach badawczych, przeprowadzanie warsztatów dla dzieci oraz współpracę z przedszkolami i szkołami podstawowymi. W trakcie praktyk oraz wolontariatów, których byłam uczestniczką mogłam obserwować różne metody pracy z podopiecznymi, co również poszerzyło zakres moich kompetencji.
Stale poszerzam swoją wiedzę podczas szkoleń, warsztatów i konferencji, a za te najcenniejsze uważam:
- „Trening Umiejętności Społecznych”
- „Trening Umiejętności Społecznych dla osób z ASD”
- „Wprowadzenie do pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą w nurcie poznawczym”
- „Terapia mutyzmu selektywnego w podejściu poznawczo-behawioralnym”
- „Kreatywne interwencje poznawczo-behawioralne w terapii zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży”
- „Self-Regulation dla specjalistów”
- „Objawy psychosomatyczne u dzieci i młodzieży”